We may not be raring to go on a Monday morning, but humans are the Energizer Bunnies of the primate world. That's the conclusion of a new study that for the first time measures precisely how many calories humans and apes burn each day. Compared with chimpanzees and other apes, our revved-up internal engines burn calories 27% faster, according to a paper in Naturethis week. This higher metabolic rate equips us to quickly fuel energy-hungry brain cells, paving the way for our bigger brains. And lest we run out of gas when food is short, the study also found that humans are fatter than other primates, giving us energy stores to draw on in lean times.

Accede al texto completo: Aquí

Zayury Romero - 07/24/2017 - 20:38

Manuales de procedimientos

Raúl Jiménez - 07/16/2017 - 00:17

Buenas noches, quisiera saber cómo se accede al contenido de las diversas bases de datos contratadas, como iniciar sesión en ellos y todo eso, gracias de antemano.

Aylin Garcia - 07/15/2017 - 12:57

Solicito su apoyo para documentos referentes a la inclusión en la escuelaInvestigacionesDocumentos cientificoslibro

DGB - 07/13/2017 - 13:58

Hola Pablo, te pido que las solicites las tesis digitales, por medio Referencia Virtual, dando todos los datos para su pronta respuesta, Titulo, Autor, Año, Grado y Facultad.Saludos!!!

Pablo Pérez - 07/13/2017 - 12:28

Buenas tardes ¿cómo puedo consultar las tesis digitalizadas de la universidad?