Traditionally, consumers used the Internet to simply expend content: they read it, they watched it, and they used it to buy products and services. Increasingly, however, consumers are utilizing platforms—such as content sharing sites, blogs, social networking, and wikis—to create, modify, share, and discuss Internet content. This represents the social media phenomenon, which can now significantly impact a firm's reputation, sales, and even survival. Yet, many executives eschew or ignore this form of media because they don’t understand what it is, the various forms it can take, and how to engage with it and learn. In response, we present a framework that defines social media by using seven functional building blocks: identity, conversations, sharing, presence, relationships, reputation, and groups. As different social media activities are defined by the extent to which they focus on some or all of these blocks, we explain the implications that each block can have for how firms should engage with social media. To conclude, we present a number of recommendations regarding how firms should develop strategies for monitoring, understanding, and responding to different social media activities.

• Keywords:
    • Social media,
    • Social networks,
    • Web 2.0,
    • User-generated content,
    • Facebook,
    • Twitter,
    • LinkedIn,
Accede al texto completo Aquí

Ramiro Silva Orozco - 09/20/2017 - 21:47

Quiero saber como puedo obtener mi constancia por haber asistido al VI Seminario, del 11 al 13 de septiembre del año en curso, se nos dijo que aquí en la página encontraríamos un icono para descargar

ulises - 09/20/2017 - 21:01

no saben asta cuando y como podremos descargar la constancia del seminario

DGB - 09/20/2017 - 14:59

Hola Ángel, efectivamente necesitas acudir al edifico N de ciudad univrsitaria, a solicitarl o favor de contactarme por medio de Referencia Virtual.Saludos!!!

Ángel - 09/20/2017 - 13:02

Buenas tardes, estoy tratando de entrar a "Acceso Remoto" pero no puedo, ingreso el usuario y contraseña del SIIA pero no se si tenga que darme de alta o que necesito?

DGB - 09/19/2017 - 12:00

Hola Irene, se está verificando las asistencias al evento, para así poderla expedir.Saludos!!!

18/09/2017