Traditionally, consumers used the Internet to simply expend content: they read it, they watched it, and they used it to buy products and services. Increasingly, however, consumers are utilizing platforms—such as content sharing sites, blogs, social networking, and wikis—to create, modify, share, and discuss Internet content. This represents the social media phenomenon, which can now significantly impact a firm's reputation, sales, and even survival. Yet, many executives eschew or ignore this form of media because they don’t understand what it is, the various forms it can take, and how to engage with it and learn. In response, we present a framework that defines social media by using seven functional building blocks: identity, conversations, sharing, presence, relationships, reputation, and groups. As different social media activities are defined by the extent to which they focus on some or all of these blocks, we explain the implications that each block can have for how firms should engage with social media. To conclude, we present a number of recommendations regarding how firms should develop strategies for monitoring, understanding, and responding to different social media activities.

• Keywords:
    • Social media,
    • Social networks,
    • Web 2.0,
    • User-generated content,
    • Facebook,
    • Twitter,
    • LinkedIn,
Accede al texto completo Aquí

Zayury Romero - 07/24/2017 - 20:38

Manuales de procedimientos

Raúl Jiménez - 07/16/2017 - 00:17

Buenas noches, quisiera saber cómo se accede al contenido de las diversas bases de datos contratadas, como iniciar sesión en ellos y todo eso, gracias de antemano.

Aylin Garcia - 07/15/2017 - 12:57

Solicito su apoyo para documentos referentes a la inclusión en la escuelaInvestigacionesDocumentos cientificoslibro

DGB - 07/13/2017 - 13:58

Hola Pablo, te pido que las solicites las tesis digitales, por medio Referencia Virtual, dando todos los datos para su pronta respuesta, Titulo, Autor, Año, Grado y Facultad.Saludos!!!

Pablo Pérez - 07/13/2017 - 12:28

Buenas tardes ¿cómo puedo consultar las tesis digitalizadas de la universidad?